قالب پرشین بلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیراز فناوری اطلاعات سلامت
نویسندگان

روز قدس در پیش است . روز قدس یک روز به معنای حقیقی کلمه ، ین المللی اسلامی است. روزی است که ملت ایران می تواند با کمک ملت های مشتاق دیگر،که امروز خوشبختانه تعدادشان هم متعدد و زیاد شده، حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان کردن ان حرف حق و خاموش کردن ان فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه گذاری میکند ، البته حداقل 60 سال است ، یعنی از زمان تشکیل دولت غاصب . و الا از مقدماتش شاید 100 سال هم بیشتر است ، 60 سال است که دارند سعی میکنند فلسطین را از نقشه جغرافای جهانی حذف کنند . البته تا حدود زیادی هم موفق شده بودند . انقلاب اسلامی زد تو دهن اینها . ایجاد نظام جمهوری اسلامی و اعلام روز قدس و تبدیل سفارت رژیم غاصب به سفارت فلسطین در تهران ، حرکت هشدار دهنده و متوقف کننده و مهاجمی بود که در مقابل این نقشه استکبار ایستاد امروز خوشبختانه این حرکت روز به روز توسعه پیدا کرده است . روز قدس پشتوانه امنیت کشور ما هم است این را همه احاد مردم عزیز ما بدانند . هر یک نفر که روز قدس توی خیابان می اید ، به سهم خود دارد به امنیت کشور و امنیت ملت و حفظ دستاورد های انقلابش کمک می کند. روز قدس روز بزرگی است.( بیانات رهبر در 22 اذر 88)


[ جمعه 91/5/27 ] [ 1:35 عصر ] [ زهرا دهقانی ]

سینمای ایران ،ایرانی نیست...

ما هنوز تکلیف خودمان را با سینما مشخص نکرده ایم.

 

اشاره: سینمایی که گاه گاهی به آن سری می زنیم البته بعضی از ما .... خیلی های دیگر اصلا کاری به کار ان ندارند ، در نتیجه به موضوع نقد سینمای اجتماعی ایران می پردازیم . خاصیتش هم این است که اگر روزی نگاهی به سینمای امروز انداختیم بدانیم چه معایب و مزایایی دارد:

 

    * خانواده سنتی (همراه با نقش اساسی برای پدر و برادر بزرگتر و درکل نگاه مرد سالارانه در خانواده)

* لوطی منش و اصالت زور و بازو

* تعصب و غرور مردان نسبت به دیگران

* بی منطق بودن همسر و زور گفتن پدر

* خانواده ثروتمند و متمایل به فرهنگ غربی

* خانواده های بزرگ و امکانات زیاد

* روابط کلیشه‌ای و زندگی بی دغدغه و آرمانی

در ایران چون علاقه مردم را نسبت به خانواده های ثروتمند می بینند در نتیجه در اکثر فیلم های تلویزیون این گونه خانواده ها را در فیلم می بینیم. اما کارگردان هایی که قوی کار می کنند به دنبال خانواده های سنتی می روند و با به تصویر کشیدن زندگی آنها مخاطب را برای خود جذب می کنند.

 

مهمترین مضامین فیلم های سینمای اجتماعی ایران:

تعدد زوجات:

تعدد زوجات که در "ژانر کمدی" به آن پرداخته می شود. در این فیلم ها چند عامل موجب گرایش به همسر دوم می شود: (فیلم های: دردسر بزرگ، زن ها فرشته اند)

 1- توجه بیش از حد زن به امورات خانه، زندگی و فرزند و کم توجهی نسبت به مرد

 2- موقعیت شغلی و درآمد مکفی مرد

3- میل و هوس مرد به تعدد زوجین

4- تنوع طلبی مرد

5- سؤاستفاده و کلاه برداری از زنان

حضور عشق قدیمی: (فیلم های:‌ سعادت آباد، چهل سالگی، درباره زندگی، همکلاسی)

زن و شوهری که در حال زندگی عادی هستند و ناگهان عشق سال های گذشته وارد می شود و زندگی دچار چالش می شود که موجب دو دلی و تردید نسبت به زندگی دو نفره می شود.

- اولین روابط زوج های هم سن و سال لذت بخش ترین ارتباط است اما حریم ها باید حفظ شود زیرا اگر حفظ نشود اتفاق هایی ناگوار دامنگیر خانواده ها می شود که امروزه خانواده های زیادی را به دادگاه می کشاند. فیلم هایی با این مضمون این اتفاق را برای بسیاری از خانواده ها القا می کند که این موضوع در خانواده ها در جریان است.

 

به سخره گرفتن شعائر دینی: (فیلم های:اخراجیها، پیتزا مخلوط، مارال)

قداست زدایی از شعائر مذهبی که بار معنایی دارند مثل: ریش، انگشتر، تسبیح، حاجی، بسیج و ...

 نگاه منفی به چادر: (فیلم های: مرهم، جدایی نادر از سیمین، طلاق به سبک ایرونی، دموکراسی تو روز روشن)

در این فیلم ها خانم های چادری به اشکال زیر نمایش داده می شوند:

1- رفتارهای نامناسب از خانم های چادری سر می زند

2- نحوه پوشش و استفاده نادرست از چادر

 عادی سازی رقص و آواز :در عاشق، سعادت آباد، کما، دردسر بزرگ(در این فیلمها استفاده از رقص و موسیقی در تمام زمینه های فیلم برای جذب مخاطب نشان داده می شود.)

عادی سازی ارتباط راحت و صمیمی با نامحرم         :در فیلمهای تردید، پسر تهرونی، سعادت آباد، دنیا

درآخر...

- با توجه به این معضلات در سینما مردم ما درمی یابند؛ این فیلم ها با ارزش هایی که در خانواده ها وجود دارد متناسب نیست. در نتیجه سینمای ما نباید مخاطب داشته باشد و به جای اینکه بر مبنای پول فروش بلیط به مردم بچرخد با هزینه بیت المال باید زنده نگه داشته بشود. سینمای ما اینگونه است که خیلی از مسائلی که مبتذل هستند را در آن نمی شود نمایش داد و متاسفانه در پوشش انیمیشن های حیوان یا ربات این ابتذال نشان داده می شود چون نمی توانند این کار را در پوشش انسان به خرج دهند.

ما هنوز تکلیف خودمان را با سینما مشخص نکرده ایم. تصمیمات لحظه ای می گیریم برای مثال اصغر فرهادی حق گرفتن جایزه جشنواره فجر را نداشت اما حق تقدیر به خاطر گرفتن اسکار را داشت که  این یک نقد بزرگ به جامعه ی فیلم و سینمای ایران است که همواره میزان فکر پشت دوربین در همین سطح پایین باقی مانده است.

 

زهرا دهقانی


[ یکشنبه 91/5/15 ] [ 2:40 عصر ] [ زهرا دهقانی ]

سلام دوستان تا حالا به لوگوی المپیک 2012 توجه کردید که با کلمه zion بیشباهت نیست!!!!


Z I O N به چه معناست؟
این کلمه عبری بیش از همه برای یهودیان معنی و مفهوم دارد  و معادل آن در زبان فارسی همان "صهیون" است. البته این کلمه معانی دیگری چون کوه مقدس اورشلیم، قوم اسرائیل و بهشت را هم دارد که به جز آخری تمام این کلمات صحه بر ادعای معترضان و منتقدان است. همچنین با مقایسه این لوگو با تصویر موزه هلوکاست لندن از بالا آن را بی شباهت با نوع معماری بکار رفته در ساخت آن نمی دانند

همچنین نماد فراماسونها که همان هرم فراماسونری است را می توان در بالاترین قسمتهای ورزشگاه یعنی نورافکنهای ورزشگاه مشاهده کرد. تصویر زیر خود گویای همه چیز است.

 


[ سه شنبه 91/5/10 ] [ 1:16 صبح ] [ زهرا دهقانی ]


www.majidcartoon.com

با توجه به فرارسیدن فصل گرم تابستان و با عنایت به حذف یارانه برق، آب و گاز که منجر به افزایش خفن گونه بهای آنها گردیده در نتیجه استفاده از کولر گازی و آبی و حتی پنکه نه تنها موجب آسایش و راحتی بشر ایران نشین نمی شود بلکه سلامتی جسمی و روحی او را هم به شدت به خطر خواهد انداخت چرا که با استفاده از آنها، مشاهده مبلغ قابل پرداخت بر روی قبوض یاد شده، افراد و به خصوص سرپرست خانوارها را سکته داده و روانه سردخانه می کند و یا پرداخت آن قبوض وجهی جهت خرید سایر مایحتاج زندگی به خصوص نان باقی نمی گذارد و اعضای خانواده ها را به دلیل سوء تغذیه و مرگ در اثر گرسنگی روانه قبرستان خواهد کرد.

پس فقط می ماند یک راه و آن هم استفاده از نبوغ ایرانی است. بهره گیری از دستگاه خنک کننده منزل که بدون آّب شهری، برق و حتی گاز کار می کند و منبع اصلی تامین انرژی آن نیروی ماهیچه ای می باشد.

 و اما مواد لازم برای ساخت این وسیله خنک کننده: آفتابه پر آب (آب شده از جوی کنار خیابان) - 2 عدد، چلوصافی - 1 عدد، پیژامه راه راه تمیز - 1 عدد، کارتن یخچال به میزان لازم، آدم بیکار - حداقل 4 نفر.

طرز کار دستگاه: یکی از اعضای خانواده بر روی یک بلندی ایستاده و دو آفتابه حاوی آب جوی یا آب باران یا هر آب غیر لوله کشی دیگر را به آرامی خم کرده و آبشان را از دو طرف چلوصافی داخل آن می ریزد. عضو دیگر خانواده به دقت چلوصافی را زیر چرنه آفتابه ها گرفته تا آب از روزنه های چلوصافی بصورت قطره ای وارد مرحله بعدی گردد. عضو سوم خانواده که بهتر است سرپرست خانواده باشد تا از انرژی ماهیچه ای بیشتری برخوردار باشد، پیژامه را بصورت هلیکوپتری در جهت عقربه های ساعت می چرخاند تا باد شدیدی تولید شود و باد تولید شده در برخورد با قطرات آب در حال ریزش از چلوصافی، تلطیف شده و خنکتر گردد. و در مرحله نهایی عضو دیگر خانواده کارتن یخچال که نقش کانال این وسیله سرماساز را ایفا می کند به طرف اتاق یا مناطقی از خانه که نیاز به خنک شدن دارد گرفته تا باد برخاسته از روی آب از داخل کانال کارتنی به سوی اهداف مورد نظر روانه شود.

البته از آنجا که برای راه اندازی این وسیله سرمایشی نیاز به حداقل 4 نفر آدم می باشد، استفاده از آن برای خانواده های 5 نفره به بالا توصیه می شود!


[ سه شنبه 91/5/10 ] [ 1:0 صبح ] [ زهرا دهقانی ]

به نام او...

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طرح ضیافت اندیشه قرانی با تشکیل حلقه های انسانی که پوستر و نوشته هایی به حمایت از مردم میانمار در دست داشتند همراهی و هم دلی خود را اعلام کردند.

در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان دانشجویان دختر در محوطه دانشکده پرستاری حلقه هایی تشکیل دادند که با دادن شعار از مستضعفان میانمار حمایت کردند.

میانمار کشوری در اسیای جنوب شرقی است که به لحاظ فرهنگی بر پایه ی بودیسم است این کشور حاوی منابع غنی است اما اقتصاد ان کم ترین توسعه و پیشرفت را در جهان داراست.

موج خشونت علیه مسلمانان در این کشور حدودأ از یک ماه قبل زمانی اغاز شد که در  درگیری بین یک فرد مسلمان بایکی از بوداییان ، فرد بودایی کشته شد در واقع این ماجرا بهانه ای برای حمله افراط طلبان به روستا های مسلمان نشین و اتش زدن منازل انها شد.این کشور دارای 40 میلیون جمعیت است که 800 هزار نفر انها مسلمان است ، اما این مسلمانان به جرم اعتقاد به خدا حق زندگی کردن را ندارند وو به طور فجیع یا کشته می شوند یا از شهر خود اواره می شوند.

زنان و کودکان بی گناه به جرم مسلمان بودن توسط بودایی های افراطی قتل عام شده و زندگی خود را از دست میدهند و این رویداد درست زمانی صورت میگیرد که مدعیان دروغین حقوق بشر به جای محکوم کردن رژیم های نژاد پرست مانند اسراییل و میانمار ، سکوت اختیار کرده اند.

رییس جمهور میانمار با وقاحت تمام اعلام کرده که مسلمانانی که در این کشور زندگی می کنند جزو شهروند محسوب نمی شوند و با همین بهانه تا کنون بیش از 20 هزار مسلمان را کشته و نابود کرده اند، رییس جمهور میانمار اجرای سیاست پاکسازی نژادی را ابلاغ کرده است و اعلام کرده باید 800 هزار نفر مسلمان برمه را ترک کنند.

در واقع اتفاقات میانمار دغدغه ای برای مسلمانان جهان شده است چنانچه رهبر معظم انقلاب از سالها پیش بر این موضوع تاکید داشته اند و در رمضان سال 1370 در واکنش به نسل کشی مسلمانان و سکوت جوامع بین المللی در قبال این اقدامات تصریح کردند:

" چقدر ملت ها – به خصوص ملت های مسلملن – مظلوم واقع میشوند ، ان وقت اقایان مینشینند و دم از طرفداری از حقوق بشر میزنند و شرم هم نمیکنند ! این وضع مردم مظلوم فلستین است با ان فشار هایی که حکومت غاصی صهیونیستی بر انها وارد میکند ، که در خانه های خودشان هم نمی توانند به راحتی زندگی کنند . این وضع مردم لبنان است ، این وضع مسلمانان کشمیر است ، این وضع مسلمانان مستضعف بیچاره میانماری است که ده ها هزار نفر از انها با بدترین وضع در بنگلادش زندگی میکنند.

نمایندگان ما به انجا رفتند و آمدند و خبر هایی به ما دادند که واقعأ خواب از چشم انسان می پرد ! چقدر امروز دنیا نسبت به حقوق بشر به معنای واقعی بی اعتنا است."( رمضان 1370)

در حال حاضر رسالت ما به عنوان دانشجو حضور فعال در شبکه های اجتماعی است هرچند این توقع از صدا سیما و قوای سه گانه است، که واقعا رئی این جریان کار کند ، اما نباید نقش و میزان تاثیرگذاری دانشجو را در این زمینه فراموش کنیم .

همه ی ما موظفیم به اندازه ی توان خود در این زمینه ایفای نقش کنیم و در جایگاه خود مخالفتمان را به گوش جهانیان برسانیم ، همچنین دعا برای امدن منجی عالم بشریت را هرگز نباید فراموش کنیم که انشاالله در همین ماه مبارک این ارزو به تحقق بپیوندد!

جا دارد از تمام دانشجویانی که اگاهانه و با بصیرت در این کار ارزشمند سهیم بودند خدا قوت گفته و از خداوند برایشان طلب مسئلت جوییم.

و من الله توفیق...  

زهرا دهقانی واحد سیاسی جامعه اسلامی علوم پزشکی شیراز


[ سه شنبه 91/5/10 ] [ 12:46 صبح ] [ زهرا دهقانی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا دهقانی[81]
نویسندگان وبلاگ :
افروز یوسفی (@)[15]

فاطمه خادمیان (@)[19]

سعیده اولیایی (@)[6]


سلام به همه دوستان این وبلاگ برای صمیمیت و اطلاع رسانی بیشتر برای همه شماهاست!!!!
امکانات وب


تبادل لینک