قالب پرشین بلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیراز فناوری اطلاعات سلامت
نویسندگان

به نام او...

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طرح ضیافت اندیشه قرانی با تشکیل حلقه های انسانی که پوستر و نوشته هایی به حمایت از مردم میانمار در دست داشتند همراهی و هم دلی خود را اعلام کردند.

در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان دانشجویان دختر در محوطه دانشکده پرستاری حلقه هایی تشکیل دادند که با دادن شعار از مستضعفان میانمار حمایت کردند.

میانمار کشوری در اسیای جنوب شرقی است که به لحاظ فرهنگی بر پایه ی بودیسم است این کشور حاوی منابع غنی است اما اقتصاد ان کم ترین توسعه و پیشرفت را در جهان داراست.

موج خشونت علیه مسلمانان در این کشور حدودأ از یک ماه قبل زمانی اغاز شد که در  درگیری بین یک فرد مسلمان بایکی از بوداییان ، فرد بودایی کشته شد در واقع این ماجرا بهانه ای برای حمله افراط طلبان به روستا های مسلمان نشین و اتش زدن منازل انها شد.این کشور دارای 40 میلیون جمعیت است که 800 هزار نفر انها مسلمان است ، اما این مسلمانان به جرم اعتقاد به خدا حق زندگی کردن را ندارند وو به طور فجیع یا کشته می شوند یا از شهر خود اواره می شوند.

زنان و کودکان بی گناه به جرم مسلمان بودن توسط بودایی های افراطی قتل عام شده و زندگی خود را از دست میدهند و این رویداد درست زمانی صورت میگیرد که مدعیان دروغین حقوق بشر به جای محکوم کردن رژیم های نژاد پرست مانند اسراییل و میانمار ، سکوت اختیار کرده اند.

رییس جمهور میانمار با وقاحت تمام اعلام کرده که مسلمانانی که در این کشور زندگی می کنند جزو شهروند محسوب نمی شوند و با همین بهانه تا کنون بیش از 20 هزار مسلمان را کشته و نابود کرده اند، رییس جمهور میانمار اجرای سیاست پاکسازی نژادی را ابلاغ کرده است و اعلام کرده باید 800 هزار نفر مسلمان برمه را ترک کنند.

در واقع اتفاقات میانمار دغدغه ای برای مسلمانان جهان شده است چنانچه رهبر معظم انقلاب از سالها پیش بر این موضوع تاکید داشته اند و در رمضان سال 1370 در واکنش به نسل کشی مسلمانان و سکوت جوامع بین المللی در قبال این اقدامات تصریح کردند:

" چقدر ملت ها – به خصوص ملت های مسلملن – مظلوم واقع میشوند ، ان وقت اقایان مینشینند و دم از طرفداری از حقوق بشر میزنند و شرم هم نمیکنند ! این وضع مردم مظلوم فلستین است با ان فشار هایی که حکومت غاصی صهیونیستی بر انها وارد میکند ، که در خانه های خودشان هم نمی توانند به راحتی زندگی کنند . این وضع مردم لبنان است ، این وضع مسلمانان کشمیر است ، این وضع مسلمانان مستضعف بیچاره میانماری است که ده ها هزار نفر از انها با بدترین وضع در بنگلادش زندگی میکنند.

نمایندگان ما به انجا رفتند و آمدند و خبر هایی به ما دادند که واقعأ خواب از چشم انسان می پرد ! چقدر امروز دنیا نسبت به حقوق بشر به معنای واقعی بی اعتنا است."( رمضان 1370)

در حال حاضر رسالت ما به عنوان دانشجو حضور فعال در شبکه های اجتماعی است هرچند این توقع از صدا سیما و قوای سه گانه است، که واقعا رئی این جریان کار کند ، اما نباید نقش و میزان تاثیرگذاری دانشجو را در این زمینه فراموش کنیم .

همه ی ما موظفیم به اندازه ی توان خود در این زمینه ایفای نقش کنیم و در جایگاه خود مخالفتمان را به گوش جهانیان برسانیم ، همچنین دعا برای امدن منجی عالم بشریت را هرگز نباید فراموش کنیم که انشاالله در همین ماه مبارک این ارزو به تحقق بپیوندد!

جا دارد از تمام دانشجویانی که اگاهانه و با بصیرت در این کار ارزشمند سهیم بودند خدا قوت گفته و از خداوند برایشان طلب مسئلت جوییم.

و من الله توفیق...  

زهرا دهقانی واحد سیاسی جامعه اسلامی علوم پزشکی شیراز


[ سه شنبه 91/5/10 ] [ 12:46 صبح ] [ زهرا دهقانی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا دهقانی[81]
نویسندگان وبلاگ :
افروز یوسفی (@)[15]

فاطمه خادمیان (@)[19]

سعیده اولیایی (@)[6]


سلام به همه دوستان این وبلاگ برای صمیمیت و اطلاع رسانی بیشتر برای همه شماهاست!!!!
امکانات وب


تبادل لینک