قالب پرشین بلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیراز فناوری اطلاعات سلامت
نویسندگان


www.majidcartoon.com

با توجه به فرارسیدن فصل گرم تابستان و با عنایت به حذف یارانه برق، آب و گاز که منجر به افزایش خفن گونه بهای آنها گردیده در نتیجه استفاده از کولر گازی و آبی و حتی پنکه نه تنها موجب آسایش و راحتی بشر ایران نشین نمی شود بلکه سلامتی جسمی و روحی او را هم به شدت به خطر خواهد انداخت چرا که با استفاده از آنها، مشاهده مبلغ قابل پرداخت بر روی قبوض یاد شده، افراد و به خصوص سرپرست خانوارها را سکته داده و روانه سردخانه می کند و یا پرداخت آن قبوض وجهی جهت خرید سایر مایحتاج زندگی به خصوص نان باقی نمی گذارد و اعضای خانواده ها را به دلیل سوء تغذیه و مرگ در اثر گرسنگی روانه قبرستان خواهد کرد.

پس فقط می ماند یک راه و آن هم استفاده از نبوغ ایرانی است. بهره گیری از دستگاه خنک کننده منزل که بدون آّب شهری، برق و حتی گاز کار می کند و منبع اصلی تامین انرژی آن نیروی ماهیچه ای می باشد.

 و اما مواد لازم برای ساخت این وسیله خنک کننده: آفتابه پر آب (آب شده از جوی کنار خیابان) - 2 عدد، چلوصافی - 1 عدد، پیژامه راه راه تمیز - 1 عدد، کارتن یخچال به میزان لازم، آدم بیکار - حداقل 4 نفر.

طرز کار دستگاه: یکی از اعضای خانواده بر روی یک بلندی ایستاده و دو آفتابه حاوی آب جوی یا آب باران یا هر آب غیر لوله کشی دیگر را به آرامی خم کرده و آبشان را از دو طرف چلوصافی داخل آن می ریزد. عضو دیگر خانواده به دقت چلوصافی را زیر چرنه آفتابه ها گرفته تا آب از روزنه های چلوصافی بصورت قطره ای وارد مرحله بعدی گردد. عضو سوم خانواده که بهتر است سرپرست خانواده باشد تا از انرژی ماهیچه ای بیشتری برخوردار باشد، پیژامه را بصورت هلیکوپتری در جهت عقربه های ساعت می چرخاند تا باد شدیدی تولید شود و باد تولید شده در برخورد با قطرات آب در حال ریزش از چلوصافی، تلطیف شده و خنکتر گردد. و در مرحله نهایی عضو دیگر خانواده کارتن یخچال که نقش کانال این وسیله سرماساز را ایفا می کند به طرف اتاق یا مناطقی از خانه که نیاز به خنک شدن دارد گرفته تا باد برخاسته از روی آب از داخل کانال کارتنی به سوی اهداف مورد نظر روانه شود.

البته از آنجا که برای راه اندازی این وسیله سرمایشی نیاز به حداقل 4 نفر آدم می باشد، استفاده از آن برای خانواده های 5 نفره به بالا توصیه می شود!


[ سه شنبه 91/5/10 ] [ 1:0 صبح ] [ زهرا دهقانی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا دهقانی[81]
نویسندگان وبلاگ :
افروز یوسفی (@)[15]

فاطمه خادمیان (@)[19]

سعیده اولیایی (@)[6]


سلام به همه دوستان این وبلاگ برای صمیمیت و اطلاع رسانی بیشتر برای همه شماهاست!!!!
امکانات وب


تبادل لینک