قالب پرشین بلاگ

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیراز فناوری اطلاعات سلامت
نویسندگان

به نام خدا

روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمى نگه میدارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا میبرد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد. روز نهم دىِ هم همین جور است، نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت - که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است - روز نهم دى را هم متمایز میکنند.

 

آشکار شدن هویت با روز قدس و 13 آبان......

جریانی که تقلب را بهانه آغاز فتنهکرد، به‌رغم ادعاهایشان  به مرور ماهیت اصلی خود را نشان دادند . اعتراضات بهخاطر ادعای تقلب آغاز شد. موضوعی که چندماه قبل از انتخابات رسانه‌های حامی جریانفتنه آن را ترویج و موضوع تقلب را مطرح کردند بنابراین آیاماهیت اعتراض‌ها باید موضوعی خارج از این بحث باشد؟ اعتراض به نتیجه انتخابات چهارتباطی با «نه غزه، نه لبنان» داشت؟ این سوال بسیاری از مردم ایران بود. روز قدسکه در همه جای دنیا به نام امام خمینی(ره) و نماد ضدصهیونیسم است فرصتی شد تا وزارتخارجه رژیم صهیونیستی بر سر آن سرمایه‌گذاری کند و شعار ضدمقاومت «نه غزه، نه لبنان» را پیشنهاد دهد. و با سر دادن  این شعار در روز قدس افکارعمومی را در «انتخاباتی» بودن تجمعات و آشوب‌ها دچار شک کردند . اندیشهامام توسط مدعیان راه امام مورد اهانت قرار گرفت. 13آبان نیز که نماد استکبارستیزیبود، فرصتی شد تا این جریان این بار شعار انحرافی «مرگ بر روسیه» را سر دهند و بهفاصله کمتر از 2 ماه ، این بار فریاد «آمریکا خواهی» هم در کارنامه   «معترضان به نتیجه انتخابات» ثبت شود. تجمع 13 آبان بسیار کم تعداد و حدود چند هزارنفره بود. این موضوع این واقعیت را نمایان می‌کرد که به همان میزان که محتوا یشعارهای تجمعات تغییر می‌یافت ، کمیت تجمع‌کنندگان نیز با کاهش مواجه می‌شد. و این نشانگر این موضوع است که  تجمع‌کنندگان 25 و 30خرداد چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ بنیان‌های اعتقادی با آشوبگران روز قدس و 13آبان متمایز اند . اتفاقات روز قدس در واقع اعلام کننده ماهیت پوشیده جریانی بود که از انتخابات  برای طراحی یک طرح پیچیده استفاده کردند   .

و اما 9 دی.....

دیگر کسی تجمعات خیابانی رابه چشم اعتراض به نتیجه انتخابات نمی ‌نگریست. این موضوع در رفتار و بیان خودتجمع‌کنندگان هم اعلام می‌شد. 50 روز از 13 آبان گذشت و ایران در  سوگ فرزند زهرا(س) بود.. شاید هیچ‌کس باور نمی‌کرد جریانی که دستش برای مردم رو شده بود، حماقت کرده ودامنه رفتارش را به عزای امام حسین (ع) بکشاند. اما طبیعی است جریان فتنه که در پی اعلام رسمی ماهیت خود بود، عاشورا را بهترین فرصت تلقی کند. فاجعهعاشورا اتفاق افتاد و عزای حسین و عزاداران حسین مورد هتک قرار گرفتند. هتک حرمت عاشورا اگرچه پرده را کاملا از چهره دشمنان اسلام برداشت اما یک واقعیت مهم دیگر در پی داشت و آن پایان صبر «مردم» در تحمل رفتار های  فتنه‌گرانبود  . در نُه دى یکپارچگى ملت آشکار شد. همه‌ى کسانى که در عرصه‌ى سیاسى به هر نامزدى رأى داده بودند، وقتى دیدند دشمن در صحنه است، وقتى فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانى که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدید نظر کردند؛ و در مقابل دشمنان یکپارچه ایستادند.

مردم مطالبات خود را صریحا بیان کردند  و در کنار در خواست برای برخورد با سران فتنه، مردم از دین، جمهوریاسلامی و ولایت‌فقیه اعلام حمایت کردند. این موضوع در شعارها و دست نوشته‌های آنانکاملا پیدا بود  . اما یک نکته را باید در نظر داشت؛ 9 دی فریاددین‌خواهی ملت ایران بود. همین موضوع سبب می‌شود در پروژه بعدی فتنه، به جای مانوردر فضای سیاسی، تحرک در عرصه اعتقادی مورد نظر قرار گیرد .

 

نهم دی ماه نشانگر پایبندی جوانان امروز نسبت به انقلاب است انقلابی که بیش از سی سال پیش به وقوع پیوست. نشانی از پایبندی کسانی است که نه در روز های انقلاب بودند و نه دوران هشت سال دفاع مقدس را تجربه کرده اند. 9 دی ماه روز تجدید بیعت مردم با امام حسین (ع). در 9 دی ماه روشن‌ترین ترجمان مردم سالاری در جهان جلوه‌گری کرد. بدون شک نهم دی ماه نماد برجسته قدرت‌نمایی خداوند بود.

9 دی به خوبی نشان داد که خونی که در عاشورای 61 ریخته شد امروز در رگ های ملت بزرگ ایران تزریق شده است. حماسه 9 دی ماه 88 به وضوح به همگان نشان داد که، هر چند هنوز هم برخی خواص و به اصطلاح بزرگانی هستند که همانند خواص و بزرگان زمان امام حسین (ع) بی‌بصیرتی به خرج می‌دهند، اما توده‌های 10ها میلیونی مردم ایران و پیروان حضرت اباعبدالله(ع)، بیش از هر زمانی قدردان خون شهدای کربلا بوده و از نظام اسلامی خویش با جان و دل دفاع کرده و امروز دیگر مانند کوفیان نبوده و دریافته‌اند که نظامی که ماحصل خون حضرت حسین (ع) و فرزندان و اصحابش است نباید در آن کربلا و عاشورای دیگری تکرار شود.



dehghani

 


[ دوشنبه 91/10/4 ] [ 3:55 عصر ] [ زهرا دهقانی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا دهقانی[81]
نویسندگان وبلاگ :
افروز یوسفی (@)[15]

فاطمه خادمیان (@)[19]

سعیده اولیایی (@)[6]


سلام به همه دوستان این وبلاگ برای صمیمیت و اطلاع رسانی بیشتر برای همه شماهاست!!!!
امکانات وب


تبادل لینک